De ce să nu folosești butoanele de reacție dacă nu-ți place ceva pe Facebook
Facebook a introdus noile butoane de reacție, și, așa cum era de așteptat, lumea s-a împărțit în două tabere: cei care sunt entuziasmați de această schimbare și cei care sunt împotriva ei.
Platforma socială a adăugat cinci butoane, care, în teorie, ar trebui să facă exprimarea emoțiilor mult mai simplă. Acum, nu mai ai doar variantele în care dai like la ceva sau alegi să ignori acel ceva, ci poți da o inimioară sau unul dintre cele patru emoticonuri care exprimă amuzament, tristețe, uimire sau furie.
Se pare că site-ul va trata fiecare dintre aceste butoane la fel, atunci când vine vorba de afișarea posturilor și reclamelor în News Feedul utilizatorului. Asta înseamnă că, dând click pe emoji-ul furios sau trist la un post, manifestarea ta va fi calculată tot ca un angajament. Prin urmare, algoritmii Facebook îți vor arăta mai mult din acel tip de informație, potrivit The Independent.
Așadar, dacă aveai impresia că fața furioasă sau tristă va fi interpretată drept un „nu mai vreau să văd așa ceva pentru că mă irită”, nu se va întâmpla. Dimpotrivă, șansele să fii bombardat cu același tip de posturi crește. Cei de la Facebook au anunțat, totuși, că vor reevalua modul în care aceste butoane de reacție sunt evaluate.
Un aspect pozitiv și negativ deopotrivă, în funcție de interpretarea fiecăruia, e că publicitarii nu pot personaliza afișarea reclamelor în funcție de ce butoane apasă utilizatorii. Mulți și-au exprimat dezamăgirea că nu pot putea arăta reclame cu Hillary Clinton în Feedul celor care au reacționat furios la materialele legate de Donald Trump, de exemplu.
Cât despre faptul că nu a fost și nici nu va fi introdus un buton de dislike, explicația e simplă. Sammi Krug, managerul Facebook Reactions din cadrul companiei americane a afirmat că o parte din vină îi aparține chiar lui Mark Zuckerberg. ,,Un buton de dislike i s-a părut prea binar lui Mark și echipei.” Geoff Teehan, un alt director Facebook a publicat zilele trecute pe Medium un raport prin care explică soarta butonului Dislike. În câteva minute, totul a devenit foarte clar, iar concluzia este cât se poate de simplă.
,,Aceasta ar putea părea la prima vedere ca fiind o sarcină clară. Pune un deget orientat în jos lângă Like și livrează produsul. Nu este însă nici pe departe atât de simplu. Oamenii necesită un grad sporit de sofisticare și bogăție când vine vorba de posibilitățile de a interacționa cu diverse personaje Soluții binare precum Like sau Dislike nu reflectă corect modul în care reacționăm la o arie vastă de lucruri pe care le întâmpinăm în viața noastră.” Momentan, chiar și dacă nu vă convine argumentul lui Teehan, acesta va fi ultimul pe care îl veți auzi în viitorul apropiat. Rămâne să vedem cât de încântați vor fi internauții de Facebook Reactions.